Jak utrzymać klienta?

 In Praca i finanse
Już od pewnego czasu słychać o przeróżnych programach lojalnościowych czy motywacyjnych. Przedsiębiorstwa bardzo często wykorzystują tego rodzaju działania, ponieważ zapewniają tworzenie pozytywnych relacji z klientami. Programy lojalnościowe stosowane są często, bo to mało skomplikowane i skuteczne narzędzie.

Praca, biznesmen

Autor: www.s-lab.pl
Źródło: www.s-lab.pl

Nagradzanie określonych akcji punktami, czy też szansa dostania wysokiego rabatu lub prezentu po zrobieniu zakupów za odpowiednią kwotę w odpowiednim czasie – nie generuje to żadnych właściwie kosztów, a efekty są zazwyczaj wyjątkowo dobre.

Programy lojalnościowe, z którymi spotykamy się na co dzień skierowane są prosto do kupującego. To wszelkiego rodzaju zbieranie punktów, ale również loterie, konkursy w punktach sprzedaży, konkursy smsowe itp. Często aktywnie udzielamy się w nich, bo nie oczekuje się od nas ogromnego zaangażowania, ani dużych nakładów pieniężnych, a wygrać można dosyć sporo.

Dla kogo programy motywacyjne?

Programy motywacyjne to swego rodzaju odmiana programów lojalnościowych, ale nie skierowana bezpośrednio do klienta.

Pragniemy Cię zachęcić do identycznie fajnych postów, które stworzyliśmy dla Ciebie z radością. Zatem kliknij stronę tłumaczenia przysięgłe niderlandzki i oglądaj to, na co będziesz miał chęć.

Wiele firm dostrzegło, że programy lojalnościowe można przełożyć, w pewien sposób „do wewnątrz”, zaangażować w nie zatrudnione osoby, dystrybutorów czy dostawców firmy.

praca

Autor: KIANO
Źródło: KIANO

Tego typu działania zyskały własną nazwę – czyli „programy motywacyjne”. Najczęściej działania te dają szansę na uzyskanie premii za osiągnięcie określonych celów sprzedażowych. Niejednokrotnie wykorzystuje się w tym celu platformy pozwalające na przyznawanie punktów za realizację celów na indywidualnych kontach zatrudnionych. Po uzyskaniu oczekiwanej ich ilości można pobrać dodatkowe wynagrodzenie – w formie gotówki, bonów lub innej. Sposób nagradzania pracowników zależy od tego, jak zaplanowano to w programie.

Warto zwrócić uwagę na programy lojalnościowe i programy motywacyjne. Jeśli będą dobrze zaprojektowane i zrealizowane pozwolą na lepsze wyniki finansowe, ale nie tylko. Najistotniejsze, co można uzyskać za pomocą takich programów to przywiązanie klientów czy współpracowników do marki. A to jest dla przedsiębiorstwa najważniejsze.

Źródło: Profill.com.pl
Recommended Posts

Leave a Comment